קרדיט לתמונה: pixabay

בשנים האחרונות גברה הפופולריות של משקאות הסודה והמים המוגזים, ולמעשה כיום כל אחד יכול להזמין מכשיר ביתי לייצור מים מוגזים. כדאי לדעת כי כבר בעת העתיקה אנשים שתו מים מוגזים וטבעיים ממעיינות שונים והמים המבעבעים נחשבו לבריאים ולמרפאים. במשך השנים מי הסודה נחשבו כמשקה של המבוגרים, אך כיום כולם אוהבים ללגום סודה רגילה או בטעמים וניתן לרכוש את המשקה הפופולרי במסעדות, בתי קפה, בתי מלון, קיוסקים, מכולות וסופרים.

אם גם אתם אוהבים לשתות סודה כדאי לכם להזמין לבית מתקן עם ברז סודה. כך תוכלו לשלוט ברמת ההגזה ותיהנו מזרם בלתי פוסק של מים קרים וחמים וממים מוגזים טריים וטעימים, לאחר סינון וטיהור.  

מה ההבדל בין סודה למים מוגזים?

רוב האנשים אינם יודעים מה ההבדל בין מי סודה לבין מים מוגזים. לכן, כדאי לדעת כי את מי הסודה מייצרים במפעלים תעשייתיים לייצור משקאות קלים ומוגזים. כדי להפיק מי סודה ממיסים בתוך המים פחמן דו חמצני, וכאשר פותחים את הבקבוק או את הפחית ישנה חשיפה לאוויר ובעקבות נטרול הלחץ הגבוה המסיסות של הפחמן הדו חמצני פוחתת והגז המומס במשקה מתחיל להשתחרר ואנחנו יכולים להבחין בבועות ולהרגיש אותן בחך.

אגב, התהליך לייצור מי סודה פותח לגמרי במקרה על ידי כימאי אנגלי בשם ג'וזף פריסטלי. לאורך השנים חלו שיפורים בתהליך הייצור וכיום מייצרים את מי הסודה במפעלים מתקדמים שבהם מכניסים פחמן דו חמצני דחוס לתוך המים והלחץ הגבוה מגביר את המסיסות.

את המים המוגזים מכינים בבית או במשרד באמצעות מכשיר ביתי. יש מגוון מכשירים בשוק לכן כדאי לבחור בר מים עם סודה מתוצרת חברה מוכרה, מובילה ואמינה. מתקן ביתי עם ברז סודה מאפשר לכם להכין מים מוגזים טריים בשלוש רמות הגזה, בלחיצת כפתור פשוטה. המכשיר הביתי מצויד במיכל הגזה CO2 חד פעמי הניתן להחלפה בקלות, ויש אפשרות למחזר את המיכל הריק.

מה עדיף – סודה או מים מוגזים?

מי סודה מיוצרים במפעלים גדולים והם מכילים מים רגילים שבהם מומס פחמן דו חמצני. יצרני המשקאות הקלים מציעים כיום מגוון רחב של משקאות מוגזים כמו מי סודה רגילים, משקאות סודה בטעמים ועוד. בר מים עם סודה מאפשר לכם להכין מים מוגזים טריים בלחיצה אחת, ובהתאם למכשיר תוכלו לשלוט ברמת ההגזה לפי הטעם האישי שלכם.

יש יתרונות רבים להזמנת מכשיר ביתי עם ברז סודה. בר מים עם ברז סודה כולל מערכת מתקדמת לסינון ולטיהור מי הברז, וככל שאיכות המים גבוהה יותר כך המשקה המוגז יהיה יותר טעים. בנוסף לזאת, המכשיר הביתי מקרר את המים לטמפרטורה נכונה שבה יותר חמצן דו חמצני מתמוסס במים, לכן נהנים ממים מוגזים איכותיים וקרים במידה הרצויה.

האם סודה ומים מוגזים בריאים?

לבטח גם אתם יודעים כי משקאות ממותקים מוגזים אינם בריאים והחוקרים ממליצים להימנע מהם. מאחר שכולם אוהבים את הבועות של המשקה המוגז ולא כולם אוהבים לשתות מים, אפשר לשתות מי סודה, אך עדיף לשתות מים מוגזים שמכינים לבד בבית. המים המוגזים מהווים תחליף ראוי למי השתייה הרגילים, וכאשר רוכשים בר מים עם ברז סודה לבית כולם שותים יותר מים, גם הילדים הקטנים.

מחקרים חדשים מצביעים על יתרונות המים המוגזים, ואם קשה לכם לשתות רק סודה ומים מוגזים אפשר להמתיק במעט את המשקה בעזרת פלח פרי או תרכיז כלשהו. תוך זמן קצר תגלו כי גם אתם התמכרתם למים המוגזים המרעננים והטריים, ותוכלו לשתות מים בכמות מספקת ובהתאם להמלצת הרופאים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here