ירח הדבש הוא תרגום מילולי למושג הלועזי – honeymoon – חודש הדבש. למעשה, המושג ממחיש את תקופת האהבה הראשונה לאחר הנישואין המתוקה כדבש. לביטוי במהותו ישנה קונוטציה שלילית, משום שבדומה לירח המלא, המתחיל להתקטן, כך גם תקופת ירח הדבש והאהבה בין בני הזוג, מתחילה לדעוך. בארץ וברחבי העולם, המונח מתקשר לחופשה הזוגית הראשונה כגבר וכאישה נשואים החוגגים יחדיו את הצהרת אהבתם הרשמית בפני מוסדות הדין, החברים ובני המשפחה.

ירח דבש מהווה הזדמנות מצוינת להתחיל את תקופת הנישואין יחד עם חוויות משותפות ומעצימות, בייחוד לנוכח העובדה כי בהמשך הסטטוס הזוגי שלכם ישתנה בשנית מנשואים לנשואים + והאפשרות לצאת לנופש תהיה למשימה (מעט) קשה יותר.

טיפים לירח הדבש הכשר

גם לזוג החילוני המצוי היציאה לירח הדבש עשויה להיתקל בקשיים לנוכח המציאות הכלכלית ובייחוד לאחר עלויותיה של החתונה. לזוג המאמין מדובר במשימה קשה יותר, משום שעליהם למצוא נופש שיתאים לאורח חייהם הדתי ויספק להם את התנאים המיטביים לשמור את ההלכות השונות.

לפי כך, ראוי לציין שישנם טיולים מאורגנים לחוץ-לארץ המיועדים לזוגות דתיים וחרדיים המאורגנים בקפידה. הטיולים הללו מותאמים בהתאם להלכות המסורת ומאפשרים לכם לתור את חוץ לארץ ללא חשש.

אם רצונכם הוא לטייל לבד, ניתן לבחור בטיסות ישראליות המספקות אוכל כשר. בחוץ לארץ ניתן למצוא בתי-מלון ואכסניות המתופעלים בידי ישראלים וכך הם יספקו לכם את התנאים המיטביים לנופש. אם לא תמצאו כאלו, ניתן לשכור דירת נופש כך שתזכו למלוא הפרטיות לה אתם זקוקים ותוכלו לשמור על צנעתכם. בנוסף, במדינות רבות ברחבי העולם מתופעלים מרכזי חב"ד ומסעדות כשרות שיאפשרו לכם לשבוע וליהנות מהאוכל בס"ד.

טיפים שבינו לבינה

ירח הדבש הוא הזדמנות מצוינת לצבור אוסף חוויות מהנות במיוחד. בחרו יעד שיתאים לשניכם ובעת הצורך התפשרו. ישנם יעדים המותאמים יותר לטיולי בטן גב, אחרים מתאימים לטיולי הרפתקאות וספורט אתגרי ואילו אחרים מציעים מרכזי קניות מצוינים. החליטו מה הן העדפותיכם וכך התאימו את היעד.

מומלץ להודיע מראש במקומות אליהם תגיעו, בין אם מדובר במלון, בדירה או במסעדה מפנקת, על כך שאתם חוגגים ירח דבש. בדרך כלל בעלי המקום ישמחו לפנק אתכם בשדרוג יחידת הנופש, בבקבוק שמפניה או בצלחת פינוקים שתאפשר לכם לחגוג את ירח הדבש בטוב טעם. מזל טוב!

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here