מתרכזים בהחלמה - טיפולי גמילה מסמים

הזמינות הרבה שיש כיום לסמים היא גורם משמעותי להתמכרויות. לא מעט חולים ומכורים נאלצים לפנות לטיפול רפואי במרכזי הגמילה מתוך מטרה לשנות את אורח חייהם ולהחלים מהחומרים וההתמכרות המסוכנת שתפסה בעלות על חייהם.

פניה לאיש מקצוע

התמכרות, בייחוד לסמים, היא מחלה מסכנת חיים שיכולה לתפוס עלות על חייהם של אנשים רבים. הקלות שבהתמכרות לצד הזמינות הרבה לסמים בעולם המודרני מקשה על המכורים להתמודד לבד עם הבעיה ודורשת יציאה מחולטת מהשגרה לטובת טיפול רפואי. לכן מכורים רבים פונים לעזרתו של מרכז גמילה מסמים בכדי להתחיל בתהליך גמילה הרחק מהסביבה המסוכנת של העולם החיצון. התהליך כולו נערך במחלקות סגורות תחת פיקוח ואבטחה של צוות רפואי ופסיכולוגי מיומן.

 

גם סמים קלים הם סמים קשים

לרוב כאשר חושבים על התמכרות לסמים, עולה התמונה של סמים קשים כמו קוקאין. במקרים אלו הצורך בגמילה מובהק יותר כיוון שיש תופעות בריאותיות חמורות שניתן לזהות מהצד. אבל, צעירים רבים סובלים מתופעות של התמכרות לסמים קלים. במקרים אלו קשה יותר לזהות את הבעיה והמאפיין העיקרי להתמכרות הוא דווקא חוסר תפקוד ואפאטיות ולא כשל בריאותי. הפנייה לתהליך גמילה מקנאביס נעשה בעיקר בגלל חוסר יכולת להתמודד עם האתגרים של החיים ושאננות רבה שמונעת מרבים לתפקד בעבודה כמו שצריך. הגמילה גם מסמים קלים דורשת גמילה פיזית לניקוי הגוף משאריות הסם לצד גמילה נפשית.

 

שוברים את הדפוס

מהותו של כל תהליך גמילה הוא לשבור את מעגל ההתנהגות ההרסני של המכור. במקום להמשיך לצרוך את הסם ולהמתין ליום בו המכור ייקח מנת יתר, הגמילה מנקה את מערכות הגוף של החולה ונותנת לו את האופציה להתחיל בתהליך הבראה נפשי. התמכרות לסמים טומנת בחובה אתגרים נפשיים רבים עליהם חייבים לתת מענה במהלך הגמילה, כדי למנוע התדרדרות מהירה בחיים העצמאיים של המטופל.

 

חוזרים לחיים מלאים ונושמים לרווחה

גמילה מסמים קלים אמנם דורשת פחות התייחסות לפן הפיזי של הסם, אך בשל ההשפעות החברתיות העצומות שיש לשימוש בסמים קלים, התהליך ברובו עוסק בהקניית כלי התנהגות. לרוב המכורים הם צעירים שרוצים לקחת חלק בחיי חברה אשר סובבים סביב סמים, לכן חשוב ללמד אותם איך לחיות חיים מלאים גם בלי לצרוך את הסם.

מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה מלווה מכורים לסמים בכל תהליך הגמילה שלהם. החל משלב הגמילה הפיזית ועד להקניית שיטות התמודדות לחיים האמיתיים, צוות המרכז מלווה כל מטופל לאורך הדרך עד לחזרה מלאה לחיים נטולי סמים. לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות למספר: 1-800-205077.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here