טיפול נפשי
Credit: Pixabay.com

מצב נפשי או בעיה נפשית ממנה סובל האדם, מצריכים קבלת טיפול נפשי. הטיפול הנפשי חייב להינתן על ידי צוות מקצועי ופסיכיאטר, בהתבסס על אבחון מקצועי ובניית תכנית טיפול המותאמת למטופל. ישנן גישות טיפוליות נפשיות רבות – תרופתית, פסיכולוגית, התנהגותית, ריפוי בעיסוק (תרפויטיות) לצד גישות נוספות. מערכות בריאות הנפש בישראל הפרטיות והציבוריות מציעות תכניות טיפול שונות. טיפול נפשי ניתן במסגרת ציבורית או פרטית, כמו למשל במסגרת ציבורית של מרכז בריאות הנפש באר יעקב. מרכזי טיפול פרטיים הם חלופה למרכזי הטיפול הציבוריים, כאשר אלו הפרטיים מציעים טיפול נפשי עם יתרונות רבים על פני הטיפול המסגרת הציבורית.

טיפול נפשי פרטי

בכדי להתאים למטופל מסגרת של טיפול נפשי יעיל ומכיל מומלץ לפנות למרכז טיפול נפשי פרטי. הרופא המטפל הראשי הפסיכיאטר יקיים עבור המטופל אבחון ועל בסיסו תיבנה תכנית טיפולית אישית בליווי של צוות מקצועי מיומן לכל אורך שלבי התוכנית. טיפול נפשי פרטי מטפל במצבי לחץ נפשי, חרדות, דיכאון, הפרעות אישיות ומצבי פוסט טראומה.

טיפול נפשי ליד הים

קיימת חשיבות רבה למקום בו ניתן הטיפול. יש מקרים שבהם שהייה ביתית עבור המטופל איננה הדרך הרצויה על מנת לממש את תכנית הטיפול, ובמקרה כזה תוצע חלופה של שהייה במקום הטיפול עצמו על מנת לרכז משאבים ומאמצים להצלחת המטופל במהלך תכנית הטיפול. טיפול בקרבת הים מציע מקום טיפולי אידיאלי בו האווירה השוררת בים תורמת בצורה ישירה להצלחת הטיפול.

טיפול פרטי וקהילתי

טיפול פרטי מיושם על ידי צוות מיומן ומקצועי של רופאים, עובדים סוציאליים, מטפלים הוליסטיים, מטפלים קוגניטיביים ועוד. הטיפול משלב בחלק מהמקרים גם אנשי קהילה אשר מסייעים למטופל להיקלט בסיום הטיפול בקהילה, או במהלך הטיפול כאשר הטיפול משלב שהייה ביתית לצד שהייה במרכז הטיפול.

טיפול נפשי בישראל ניתן על ידי מערכת בריאות הנפש בישראל, כאשר זו כוללת את מרכז בריאות הנפש באר יעקב כמו גם מרכזי טיפול נוספים. מרכזי טיפול נפשי פרטיים הם ברמה מאוד גבוהה, ומאפשרים התאמה אישית ומקצועית של תכנית הטיפול לצד מעקב צמוד, מגע והתנהלות עם צוות מטפלים מהשורה הראשונה ומיצוי מקיף של משאבים וכלים עבור המטופל. במערכת בריאות הנפש בישראל במסגרת הציבורית המטופל ייחשף למינון נמוך יותר של כלים טיפוליים ולעבודה פחות אינטנסיבית עם הצוות.  פנו עוד היום לרוח ים בית מאזן בשם האדם היקר לכם לקבלת טיפול נפשי ליד הים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here