חופשה כשרה באירופה: היום יותר מתמיד

כיום הרבה יותר פשוט לטייל באירופה, אם לאנשים חילוניים ואם לאנשים דתיים, וזה לא שאירופה נהייתה פתאום שומרת כשרות, אלא הקידמה עשתה את שלה, כך שבין היתר מדהים לגלות שלטכנולוגיה ישנה השפעה ישירה על היכולת למצוא את המסעדה הכשרה ברדיוס הקרוב, בין אם נמצאים בפריז ובין אם נמצאים בלונדון. מכאן שאם גם אתם שומרי כשרות וחושבים על הטיול הבא, אז תדעו שכן יש צורך לעצור בסוכנות הנסיעות, אך אין צורך לעצור בסופר ולהעמיס מנות חמות.

הרב גוגל

נניח שהגעתם לפריז ואתם מבקשים לעצור לארוחה. מה עושים? שמחים שזכרתם לעשות חבילת גלישה ושמחים שבחרתם לקחת עמכם את המכשיר הנייד. מה מחפשים בעת הגלישה? כמובן היכן נמצאת המסעדה הכשרה הקרובה ביותר, האם קיים בית חב"ד קרוב, או פשוט סופר שמוכר אוכל כשר. מכאן שחשוב ביותר לעשות חבילת גלישה, וזאת כי מהר מאוד תגלו שבמכשיר שלכם מסתתר רבי – הרב גוגל בכבודו ובעצמו, הרב שמחזיק בכול התשובות הרצויות, קרי תשובות לגבי בדיקת זמני כניסת השבת, זמני שחרית, חלב נוכרי וכדומה.

מענה מושכל ומידי

בעוד שבארץ ניתן לשתות בקלות יין, בירה וחלב, הרי שבחו"ל אין למהר לשתות דבר, ובטח שלא משלושת הקטגוריות הנ"ל. מה בדבר בישול נוכרי? ובכן אין מדובר בפסילה מובהקת, אלא יש מספר הקלות – תלוי במרכיבים ובשאר משתנים. לאור הדברים שומר כשרות שעומד לטייל באירופה ישמח לגלות ששאלות בתחום אינן נוגעות רק לו, ועל כן נוצר פתרון – מדריך מתומצת ונוח לשימוש שניתן לקחת לכל מקום, וזאת כי מדובר בקובץ PDF שאירגן ארגון צהר. מכאן בכול פעם שצצה שאלה בנושא שמירת כשרות בחו"ל, ולו בנושא חומרי גלם, בישול נוכרי, גבינות, תהליכי בישול וכדומה, הרי שזוכים לקבל תשובות ממוקדות ומהירות.

טיפים חשובים

אם מדובר בטיסה סדירה של חברה זרה, מוטב לבקש ארוחה כשרה עוד בשעת ביצוע ההזמנה, ואם משדרגים את המושב, מוטב לוודא שהארוחה "עקבה" אחריכם. כמו כן, אם מדובר בטיסת "לואו קוסט" אל תצפו לקבל אוכל כשר, אלא היערכו בהתאם, ופה נחדד שלא מדובר בחיסרון מהותי, וזאת כי ידוע שבטיסת "לואו קוסט" כל תוספת קטנה מהווה תוספת משמעותית במחיר. מה עוד? אם טסים עם ילדים היערכו מראש עם חטיפים מהארץ, ואם עומדים להשתמש בסופר המקומי, טוב לדעת ששוב אפשרי להיעזר בעלון של צהר, ולו בכדי לדעת איזה לחם נחשב כשר בהתאם למדינה שבה נמצאים. כך למשל באיטליה ניתן לאכול לחם במאפיות PANINI ואילו בספרד מוטב מראש לדעת שלא תמצאו לחם כשר בחנויות הרגילות.

נגישות

מכאן שאם אתם שומרי כשרות ועומדים לטייל באירופה, תיהנו והיו רגועים, כי כיום יש הרבה יותר מה והיכן לאכול, ולו בסופר המקומי. עדיין מעט לחוצים? תקראו לפני הטיסה את המדריך מטעם צהר ותגלו שכיום טיול בעולם הגדול הרבה יותר פשוט ונגיש!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here