קרדיט PIXABAY

פסח הוא חג החופש והחירות וזו גם ההזדמנות שלכם לצאת מהקופסה ולהכין קינוחים שלא ציפו להם. כיוון שאין אפשרות להשתמש בקמח, יש צורך להשתמש ביכולת ההמצאה ולהכין מתכונים בלתי שגרתיים, מפתיעים והכי חשוב, טעימים באופן מיוחד.

קינוח דבש לא רק בראש השנה

עוגת דבש היא אומנם הקינוח המסורתי בראש השנה, אך מי אמר שלא ניתן להשתמש בדבש להכנת קינוח מהמם גם לפסח. מוס מדהים בטעם דבש שיפתיע את האורחים בטעמו ואתכם במהירות ההכנה שלו.

נתחיל בהקצפת שמנת מתוקה, תוך כדי הפעולה נוסיף אבקת פודינג וניל ודבש, ונמשיך להקציף עד אשר נקבל קצפת יציבה. העבודה הקשה מסתיימת כאן, וכל שנותר הוא להרכיב את הקינוח בכוסות אישיות כמספר הסועדים.

בתחתית הכוס נניח פירורי עוגיות לפסח ומעט אגוזי פקאן מסוכרים ועליהם נזלף או נניח כמה כפות קרם הדבש. נכניס את הכוסות למקרר עד לסיום הארוחה ואז נוכל להוציא ולהגיש לשולחן.

מוס גבינה חלומי בכוסות אישיות

עוד קינוח נהדר לפסח שמתאים להגשה בכוסות אישיות הוא מוס גבינה ושוקולד לבן, מעוטר בפרוסות תותים אדומים יפהפיים. מנה יפהפייה וטעימה במיוחד.

עוגיות היין הפשוטות לפסח ישמשו אותנו בקלות לבסיסי הקינוח, אך לא לפני שנפורר אותן ונוסיף להן מעט חלב לריכוך. נניח אותן בתחתית הכוס וניגש להכנת המוס הלבן.

נתחיל בחימום בסיר קטן שמנת מתוקה עד שתתחיל לבעבע, נכבה את הכיריים ונוסיף לה קוביות שוקולד לבן. נמתין שימסו ונערבב היטב עד שהאיחוד ביניהם מושלם. בינתיים נחמם במיקרוגל ג\'לטין ונוסיף אותו לשמנת ולשוקולד.

בקערת נערבב גבינה לבנה ומסקרפונה ונוסיף אותה בעדינות לתוך השמנת והג\'לטין. נקציף עוד שמנת מתוקה ונוסיף גם אותה לתערובת.

בשלב האחרון נכין קצפת חלמונים וסוכר ונעביר אותה בתנועות קיפול עדינות לשאר התערובת. נערבב ונקפל בעדינות עד שכל החומרים ייטמעו יחד.

נעביר כמה כפות מהמוס בצבע קרם יפהפה לכוסות עם תחתית העוגיות ונכניס למקפיא לשעתיים ולאחר מכן למקרר. כאשר המוס מפשיר מעט נוכל להגיש אותו ולא נשכח את עיטורי פרוסות התות שהכנו מבעוד מועד.

אצבעות שוקולד שאי אפשר להפסיק לנשנש

אי אפשר לדבר על קינוחים לפסח בלי להכין קינוח פשוט וקליל עם הילדים יחד. קינוח שאינו דורש אפייה או תחכום ונוכל להכין אותו בשעות אחר הצוהריים עם הילדים הקטנים.

בקערה מתאימה למיקרוגל נניח קוביות שוקולד מריר, שמן קוקוס וממרח שוקולד (אפשר לבחור בממרח פרווה), ונחמם במיקרו בפולסים קצרים של חצי דקה. בין פולס אחד לשני נערבב, או נאפשר לילדים לערבב את החומרים בקערה. כאשר כל החומרים נמסים ומתאחדים, נוסיף פצפוצי אורז ונערבב עד שכולם יתכסו היטב בשוקולד.

ניקח תבנית ונרפד בנייר אפייה כדי שיהיה קל לחלץ ממנה את האצבעות לאחר שיתקשו, ונעביר אליה את השוקולד והפצפוצים. נהדק היטב ונכניס למקפיא.

לשכבת הקינוח האחרונה נכניס לאותה קערה שוב קוביות שוקולד מריר וקופסה של קרם קוקוס ונמיס שוב במיקרוגל באותה דרך – פולסים קצרים וערבוב ביניהם. כאשר הקרם מוכן, נוציא את התבנית מהמקפיא, נמרח עליה את שכבת הקרם ונכניס חזרה.

כדי לאכול, פשוט פורסים אצבע – עבה או דקה – מהעוגה הקפואה ואוכלים בכיף.

קינוח למבוגרים בלבד

אם הכנו קינוח מתאים לילדים, אין סיבה שלא נכין אחד למבוגרים בלבד. עוגת מוס אייריש קרים אלכוהולית ומופלאה בשני צבעים.

לתחתית העוגה נשתמש בעוגת ספוג מוכנה כשרה לפסח כמובן, ונתפנה להכנת המוס.

נמיס בסיר חמאה ושוקולד לבן ונוריד מהכיריים. נוסיף חלמונים ואייריש קרים ונערבב. את החלבונים שנותרו נקציף עם סוכר ונקפל בעדינות לתוך השוקולד הלבן. לבסוף נקציף גם שמנת מתוקה ונוסיף אותה באותו אופן לתערובת.

נמזוג את התערובת על עוגת הספוג ונכניס למקפיא. כשעה לפני הארוחה נעביר את העוגה למקרר כדי שתימס מעט לפני ההגשה.

מגוון הקינוחים האפשרי לפסח הוא גדול ועשיר, תוכלו לבחור מתוך שלל מתכונים חלביים או פרווה, קלים ומהירים או דווקא מסובכים ומפורטים. לחובבי המתוק תוכלו למצוא מתכונים מתוקים מאוד או כאלו המציעים מתיקות מעודנת ואף חמצמצים מעט לקבלת טוויסט מעניין. לא משנה איזה קינוח תבחרו להכין בחג הפסח הזה, אל תשכחו להכין כמות גדולה כדי שכולם יוכלו ליהנות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here