קרדיט pixabay

הקהילה החרדית בישראל ובעולם היא קהילה סגורה מאוד, מעצם טיבה. מדובר בחברה שמרנית, שלעתים מתייחסת בחשדנות לכל מה שקשור בעולם האינטרנט והדיגיטל. ישנם רבנים שאוסרים שימוש במחשב ובאינטרנט, לעומת רבנים מקלים יותר שמאפשרים שימוש מוגבל במדיום הזה. 

אך מטבע הדברים, חרדים רבים מעוניינים ליהנות מהקדמה הטכנולוגית, והם רוצים לעשות זאת בגבולות מה שנראה להם כצנוע וראוי. אחת "הסכנות" הגדולות מבחינתם ברשת האינטרנט היא האפשרות להגיע לכל אתר ברשת בקלות וגם היעדר השליטה על התכנים המופיעים בה. 

יחד עם זאת, כיום ישנו שימוש די רב באינטרנט אצל אנשים רבים מהקהילות החרדיות. אתרים כמו "בחדרי חרדים" זוכים לפופולריות רבה וגם בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם מקימים אתר – וכאשר מקימים אתר או חנות וירטואלית יש צורך גם בסוג כלשהו של פרסום אתרים אורגני בגוגל.  

קידום אתרים יכול להיות "כשר"

קידום אתרים שנעשה עבור המגזר החרדי, צריך להיעשות ברגישות רבה יותר. הרגישות הזו גם קשורה לאופי התכנים שבוחרים להעלות לאתר, למקומות שבהם מפרסמים את האתר וגם כאשר מבצעים בניית קישורים כחלק מהפרויקט. 

כיום קיימות יותר ויותר חברות דיגיטל שעובדים בהן אנשים בני המגזר החרדי, ואף חברות שמוקמות בידי חרדים ופועלות בסביבה דתית למהדרין. חברות אלה מבצעות קידום אתרים בהתאם לכללי המסורת וההלכה, ואין בפעילות שלהן שום דבר שפוגע באמונה. 

בני המגזר החרדי שמעוניינים לבנות אתר או לקדם אתר, יכולים לפנות לחברות אלה ולקבל שירות שיתאים לעולם הערכים שלהם. 

אתרים מותאמים לקהילה החרדית

כאשר מדברים על אתרי אינטרנט שמותאמים למגזר החרדי, ישנן דרכים רבות לוודא שאתר יהיה "כשר". כך, למשל, פותחו פתרונות טכנולוגיים שמזהים את התאריך שבו נכנס הגולש לאתר – ואם מדובר בשבת – תכני האתר אינם מוצגים והגולש מוזמן לחזור לאתר ביום חול. 

בנוסף לכך, חברות קידום אתרים ובניית אתרים למגזר החרדי יודעות כיצד לשווק את האתר ולקדם אותו תוך שמירה על ערכי ההלכה. הדבר אמנם דורש לא פעם אישור הלכתי מרבנים, אך ניתן לקדם ולבנות אתרים שיהיו מותאמים לחלוטין גם לחרדים. 

טיפים כלליים לקידום במגזר החרדי

מכיוון שאתרים של אנשי המגזר החרדי הם צנועים יותר, במקרים רבים הם מבוססים יותר על טקסט ומלל מאשר על תמונות וסרטונים. לכן, כאשר מבצעים קידום אתרים במקרים האלה, חשוב להקפיד אפילו עוד יותר על הזנת תוכן איכותי, מקורי ויצירתי. תוכן איכותי הוא תוכן שמעשיר את הגולש, מספק לו מידע שהוא מחפש ויש בו גם מימד של מקוריות ובלעדיות. בעזרת העלאת תוכן איכותי באופן קבוע לאתר ניתן להתקדם בדירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל, גם ללא שימוש נרחב במדיה. 

כמובן שקידום אתרים למגזר החרדי צריך לשמור על הכללים הבסיסיים של הקידום – בניית קישורים, מחקר מילות מפתח והגעה לקהלי היעד הנכונים, עדכון קבוע של האתר, שיפור הפן הטכני של האתר (כמו שיפור זמני הטעינה של הדפים) ומעקב מתמיד אחר הביצועים תוך ביצוע אופטימיזציה.    

לסיכום

קידום אתרים למגזר החרדי אינו שונה באופן מהותי מקידום אתרים לכל מגזר אחר. הכללים הבסיסיים של הקידום תקפים גם במקרה זה, והדבר היחיד שיש להקפיד עליו במיוחד הוא שמירה על התכנים של האתר, שיהיו צנועים ותואמים לערכי ההלכה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here