פרסום מודעת אבל בעיתון – העברת מסר מצער
מקור pixabay

כל מקרה פטירה הוא מקרה מצער. גם במקרים שבהם המוות ידוע מראש, הוא עדיין מצער באופן שקשה להעלות על הדעת. ואולם מה שקשה עוד יותר לעשות, הוא להודיע למשפחה, לחברים ולקרובים על לכתו של המנוח לעולם אחר. פרסום מודעת אבל בעיתון נועד לסייע למשפחה האבלה להביא את הבשורה המרה לכל מי שמעוניין, גם בשעה הקשה ביותר. כיצד התחיל המנהג של פרסום בעיתון באשר ללכתו של אדם ואיזה בעיה נועד הפרסום הזה לפתור? מהו התפקיד הנוכחי של פרסום מודעת אבל בעיתונים? בשורות הבאות ננסה להשיב על השאלות הללו.

מודעות אבל והתפקיד המסורתי שלהן

כאמור, במאה שעברה הלך והשתרש מצב שבו קהילות שלמות התפרקו ובני משפחה אחת, שלא לדבר על קהילות שלמות, נפוצו לכל עבר. התמיכה ההדדית של הקהילה, שהייתה חלק בלתי נפרד מאורח החיים המסורתי, נעלמה. ואולם בעיתות מצוקה עדיין נשמרו הקשרים ועדיין היה חשוב להודיע לכל הקרובים והאוהבים בכל מקרה מוות. פרסום בעיתון של מודעת אבל היה פתרון חדשני באותם הימים. אם לקחת בחשבון שהעלות של שיחת טלפון באותה התקופה היתה גבוהה, והיה קושר גם להשיג ולשוחח פיזית עם כל אחד בנפרד, הרי שגם מבחינה פיננסית וגם מבחינת הזמן הקצר שעמד לרשות המשפחה לפרסם את דבר פטירתו של אדם, פרסום מודעת אבל היה פתרון ריאלי יותר. התפוצה של עיתונים היתה גבוהה והם הגיעו לכל מקום בתוך זמן קצר יחסית, כל שכל מי שהיה מעוניין להגיע, אפילו ממרחקים, היה יכול להספיק להגיע לכל הפחות לשבעה.

השינוי היחס למודעות אבל

פרסום בעיתון היה, כאמור, דרך מצוינת להעביר מסר למספר גדול של אנשים בזמן קצר. ואולם בעידן המודרני, המהירות שבה ניתן להעביר מסר היא כל כך גבוהה, עד שכל דרך אחרת, כולל תליית מודעות אבל בסביבת המגורים הקרובה של המת, יש בה ארכאיות מסוימת. למרות זאת, פרסום מודעת אבל מאפשר גם למי שלא נמצא בקשר עם משפחת המנוח באופן שגרתי, להגיע ולנחם. באשר לנושא של פרסום מודעות אבל בעיתון, ניתן לומר שהתפקיד שלהן פשוט השתנה. המודעה לא נועדה להודיע אלא נועדה יותר להיות סוג של אמירת תשבחות למת, מסוג התשבחות שנאמרות בשבעה. לפיכך, גם מי שמפרסם את מודעות האבל איננו בן משפחה של הנפטר בכלל, אלא חבר לעבודה, שותף עסקי או אדם שהכיר היטב את הנפטר. אם יש לך ובני המשפחה לפרסם מודעת אבל, אנחנו כאן לשירותך. כדאי ליצור קשר כעת ואנו נסייע לך בכל הקשור בניסוח המודעה ופרסום שלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here