מנהל התרופות האמריקאי מזהיר כי הסיגריות האלקטרוניות עלולות להיות מסוכנות לבריאות ולהגביר את ההתמכרות לניקוטין וקובע שהן צריכות לקבל את אישורו.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי – FDA – פרסם אתמול (ד´) "אזהרה אודות סיגריות אלקטרוניות".

בהודעה לציבור נמסר כי בבדיקה מעבדתית של הסיגריות האלקטרוניות נמצא כי הם מכילות קרצינוגן (חומר מסרטן) וכימיקלים רעילים כמו די אתילן גליקול (שעלול לגרום להרעלות המוניות), חומר המשמש נגד קפיאה.

סיגריות אלקטרוניות, הנקראות גם "סיגריות-אי" – e-cigarettes – הן מכשיר המופעל ע"י סוללה המכילה ניקוטין, חומרי טעם וכימיקלים אחרים. הסיגריה האלקטרונית הופכת ניקוטין וכימיקלים אחרים לאדים הנשאפים ע"י המשתמש.

הן נמכרות באופן חופשי ולא מצוינת עליהן שום אזהרה בריאותית, כמו זו המופיעה על חפיסות הסיגריות האחרות ובפרסומות לסיגריות רגילות. הן נמכרות בטעמים שונים, כמו שוקולד, מנתה, כדי להגביר את כוח משיכתן.

מומחי בריאות הביעו דאגה שסיגריות אלו עלולות להגביר את ההתמכרות לניקוטין בקרב צעירים, נמסר בהודעה שפורסמה.

"ה- FDA מודאגת לגבי בטיחות מוצרים אלו ומן הדרך בה הם משווקים לציבור", נאמר בהודעה.

הסיבה שהסוכנות למזון ותרופות לא מחייבת פרסום אזהרה רשמית על גבי הסיגריות האלקטרוניות, מקורה בעובדה שלא התקבלה בקשה מן הסוכנות להביע את חוות דעתה ואת הסכמתה לגביהם, למעט ציון של כמות הניקוטין וכימיקלים אחרים שהם מכילים, נמסר.

הסוכנות בחנה את המרכיבים במדגם קטן של שני סוגי סיגריות אלקטרוניות הנמכרים בתפוצה גדולה, נכתב. באחד מהם נמצא באחת הבדיקות די אתילן גליקול, שהינו חומר רעיל לבני אדם, ובכמה אחרות נמצאו קרצינוגנים, כולל ניטרוצמינים. בדיקות אלו מצביעות על כך שמוצרים אלו מכילים רמות מובחנות של קרצינוגנים וכימיקלים מרעילים להם עלולים להיחשף צרכנים.

הסוכנות תפסה בגבול ובחנה במשלוחים של סיגריות אלקטרוניות, ונכון לעכשיו, נוכחה לדעת שהן עונות להגדרה של מוצר מכיל סמים שצריך על פי החוק לעבור את בדיקתה, מודיעה הסוכנות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here