נטילת תרופות ללא פיקוח זה מתכון לאסון

ריבוי המרשמים לתרופות מסוכנות כמו גם הכמות האדירה של צריכת תרופות ללא מרשם מציבות בפני אנשים רבים קושי ועשויות לחשוף אותם להתנהגויות מסוכנות. התמכרות לתרופות אם כך, הופכת נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות. הטיפולים בהתמכרות חייבים לתת מענה אישי לכל חולה ודורשים את שיתוף הפעולה המלא של המטופלים.

נגישות היא מתכון לאסון

כאשר הסביבה הקרובה של כולנו מלאה בתרופות וכדורים, קשה מאוד שלא להתפתות לצרוך משככי כאבים בכמויות גדולות או חומרים נרקוטיים להרגעה. כיום התמכרות לתרופות מוזנת בקלות על ידי מרשמים מזויפים או צריכה של כדורים הרשומים על שם אדם אחר. המכורים מוצאים מאגרי תרופות בקלות והדרך להתדרדרות בריאותית היא קצרה ומסוכנת.

טיפול אקוטי לבעיה אקוטית

על פי רוב, מכורים להתמכרויות יסבלו ברמה הפיזית והנפשית ממשבר עמוק ורק לאחר מכן יחליטו לפנות לסיוע מקצועי. כמובן שגם למשפחות יש השפעה ורבים מוכנים להשקיע משאבים על מנת להפנות את יקיריהם לטיפול גמילה מתרופות מרשם. תהליך הגמילה הוא שונה מאדם לאדם ותלוי בהרכב החומרים, במצב הפיזי ובמצב הנפשי של כל מכור. עם הכניסה למרכז הגמילה הצוות הרפואי בוחן את המצב ומרכיב תוכנית טיפול אישית. התוכנית אינטנסיבית יחסית על מנת להשאיר את המטופל כל הזמן בעשייה ולא להותיר פרצות לעיסוק בהתמכרות, כאשר המטופל נדרש לתת מעצמו ולהביע נכונות לשינוי בכל שלב בתהליך.

מנהלים תהליך גמילה אפקטיבי

תהליך הגמילה, למרות שהוא אישי, הוא תהליך אשר בבסיסו מורכב משני שלבים. עם הכניסה לטיפול במרכז גמילה המטופל מקבל החלטה מודעת להיכנס לגמילה פיזית. ניקוי הגוף משאריות התרופות והחומרים הממכרים הוא אולי החלק המאיים ביותר מבחינת רוב המטופלים, בוודאי בשל תופעות הגמילה הנלוות אליו. בין עם כאבים, הזיות ופרכוסים, על המטופל לשאת את האתגר על מנת לשפר את מצבו הבריאותי. לאורך תקופתה השהיה המטופל עובר גם תהליך התנהגותי בו הוא לומד להכיר סל כלים וערכים חדש ולזנוח את ההתנהגויות המוכרות לו מחייו הקודמים. כל זה על מנת לחזור להשתלב בחיי שגרה בקלות וטבעיות יחסית.

מרז אמיל הוא מכון גמילה מקצועי אשר מלווה חולים ומכורים לכדורים לאורך זמן. המרכז עושה הכל על מנת לסייע לחולים להבריא ומזמין אתכם ליצור קשר באתר או בטלפון 077-9967463.  למידע נוסף בשפה הרוסית בנושא Лечение наркомании צרו איתנו קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here