מתי להזמין בעל מקצוע

הבית שלנו הוא המקום בו אנו מתגוררים, מגדלים את הילדים ומחזיקים את כל הרכוש שלנו. הדאגה לענייני הבית היא אינסופית ואנו עושים כל מה שניתן על מנת לשמור עליו ולגרום לו להיות נוח, בטוח ושליו. היות ומדובר על מערכות ביתיות שונות כמו חשמל, גז, אינסטלציה ואפילו דוד שמש ישנם תקלות שונות שעשויות להתרחש לפתע ולגרום לנו אי נעימות רבה. אין ממש אפשרות להימנע מתקלות בבית באופן גורף אך ניתן לצפות תקלות ולמנוע אותן מראש.

שומרים על הבית

כל מערכת היא בעלת נקודות תורפה שונות ואין מערכת שהיא חסינה במאה אחוז. אם נכיר את נקודות התורפה של המערכות השונות בבית נוכל גם להימנע מתקלות שונות וכך לחסוך כסף, זמן ועצבים מיותרים:

  • מערכת החשמל – אמנם לא היינו ממליצים כל ניסיון לתקן או להתעסק במה שנוגע לחשמל אך ישנם כמה דברים שיכולים לסייע לנו להבין שאולי מתקרבת תקלה. אם נבחין בריח של פלסטיק חרוך בבית אז כדאי לבחון את השקעים. לעיתים יהיה מדובר על קצר שיביא להשבתת המכשיר או כל רשת החשמל בבית. מומלץ להזמין חשמלאי מורשה שיבדוק.
  • מערכת הצנרת הביתית היא מקור לתקלות רבות החל מסתימה פשוטה ועד לדליפה או נזילה. אם הבחנתם שזרם המים משתנה בכיורים או שצבע המים השתנה אז מומלץ לפנות לאינסטלטור שיגיע ויבחן את המצב. יתכן שתוכלו להימנע מתקלה רצינית יותר.
  • גג המבנה אמור להיות אטום באופן הרמטי, אם הבחנתם בהצטברות של לחות או אפילו טיפות על התקרה של הבית יתכן שקיימת בעיה האיטום של הגג.
  • כל דבר שנראה לכם מוזר או לא רגיל בין כותלי הבית כדאי לבדוק. לעיתים יהיה מדובר דבר חסר חשיבות אך בדיקה קצרה עשויה לחסוך לכם זמן וכסף.

מתי מתרחשות רב התקלות

לרב יתרחשו התקלות בתוך מערכות ביתיות בדיוק ברגע הכי פחות מתאים. אמצע הלילה, בדיוק כאשר אתם החופשה או אפילו אמצע ארוחת ערב חשובה. על מנת להפחית את הסיכוי לתקלה כל שהיא מוטב להיות ערניים ולא להתעלם מסימנים מובהקים של תקלה שמתהווה באחד מחדי הבית, הגג או המרפסת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here