קרדיט FREEPIK

חלוקת רכוש בגירושין יכולה להיעשות בלא סיוע של טוען רבני או עורך דין, אלא באופן עצמאי, אך במקרים בהם חד מבני הזוג או שני בני הזוג צברו רכוש רב, הרי שההמלצה היא להגיש תביעת חלוקת רכוש בסיוע של טוען רבני לגירושין.

חלוקת רכוש בגירושין במקרה של סרבן גט

למרות שלרוב חלוקת רכוש תתבצע לאחר ששני בני הזוג התגרשו, אך אין כל מניעה לדון בתביעת חלוקת רכוש בגירושין עוד לפני הגירושין, כאשר אדרבה ישנם דיינים שסבורים שהעדיפות לדון בתביעת הרכוש היא לפני הגירושין.

מסיבה זו ניתן לעשות את חלוקת הרכוש למרות שהבעל סרבן גט או שהאישה סרבנית גט.

במקרים בהם סרבנות הגט הינה תוצאה של סחטנות כספית, הרי שאדרבה חלוקת הרכוש תוביל לכך שהסרבן גט יבין כי אין לו כל תועלת בהמשך סרבנותו להתגרש, שהרי בין כך ובין כך חלוקת הרכוש התבצעה.

השלכה של משמורת ילדים לחלוקת רכוש

למשמורת ילדים והסדרי ראיה אין כל משמעות על זכויות כל אחד מהצדדים בתביעת חלוקת רכוש.

כך שגם במקרה והאם הינה המשמורנית ואילו האב זכאי להסדרי ראיה מינימליים, לאב תישאר הזכויות שהוא צבר במהלך שנות הנישואין.

אך יחד עם זאת לפעמים הצדדים יערכו הסכם גירושין שונה מאשר חלוקת רכוש בגירושין סטנדרטי מתוך מטרה שהאם תוכל לגדל את הילדים בנחת ובשווה.

דבר זה ייקרה לרוב כאשר לצדדים ישנה דירה ובני הזוג יעדיפו להשאיר את הדירה אצל האם ולא להוציאה למכירה עד שהילדים יגדלו, דבר זה יאפשר לילדים להמשיך בשגרת חייהם כפי שהיה לפני שהצדדים התגרשו.

איך מתבצע חלוקת רכוש בגירושין בבית הדין הרבני

למעשה קיימים שתי אפשריות לבצע את חלוקת הרכוש בגירושין, האחת היא בהתאם לחוק יחסי ממון, ואילו השניה היא בהתאם להלכה.

בעוד שלפי החוק חלוקת הרכוש תתבצע באופן שוויוני ללא שיש כל הבדל מי הוא שצבר את הזכויות, הרי שבהתאם להלכה, חלוקת הרכוש תתבצע כך שכל אחד יישאר בזכויותיו שצבר ואשר נרשמו על ידו.

למרות שבית הדין הרבני יעדיף לבצע חלוקת רכוש בגירושין לפי ההלכה, אך ככל ואחד מבני הזוג יבקש לבצע את החלוקה בהתאם לחוק, בית הדין הרבני ייעתר לבקשה והוא יפסוק לפי החוק.

למה צריך טוען רבני

חלוקת רכוש בגירושין הינה סוגיה סבוכה עד מאוד אשר יש בה הרבה פרטים אשר לפעמים שינוי בפרט אשר יכול להראות כפרט שולי ישפיע על התוצאה הסופית.

לכן כמעט ולא נפגוש בני זוג שמנהלים תביעת חלוקת רכוש כשהם מגיעים ללא ייצוג של טוען רבני או עורך דין, אך גם אם החלטתם ללכת לבד, עליכם ללמוד טוב את חוקי הגירושין בכדי שתצליחו לקבל את כל הזכויות שמגיעות לכם.

נכתב בחסות יהודה אבלס

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here