בעולמנו המודרני אנו יודעים שיש צורך לשמור על הבריאות, ואנו בהחלט משתדלים לצרוך מזונות בריאים. השמירה על החיים היא אחת המצוות המקודשות ביותר הקיימות בתורה, וכחלק מהשמירה על חיינו אנו מצווים לשמור על הבריאות – להקפיד על פעילות גופנית באוויר הפתוח ולצרוך מזונות בריאים. הפעולה האחרונה עשויה לבלבל לא מעטים, שכן יש מזונות שרק נראים בריאים, אך הם אינם כאלה באמת.

המזונות שנחשבים לבריאים, אך אינם כאלה באמת

אצל המזונות האלה כל יום פורים. הם אמנם נראים לנו בריאים, אך בהחלט יכולים לעשות בלגן לא קטן בבטן:

  • דגנים מלאים – הדגנים המלאים נחשבים למזונות בריאים המשמשים רבות את שומרי המשקל. הם אמנם עשירים בסיבים תזונתיים, אך יש להם גם תכונות שליליות והם עלולים לגרום לנפיחויות בבטן, גזים ולקשיי עיכול.
  • תה ירוק – התה הירוק ידוע כמפחית את הסיכון לחלות במחלות לב, סרטן וכלי דם. אך בתה הירוק מצוי גם קפאין אשר עלול לגרום לכאבי בטן ולא אחת לתחושות צרבת.
  • חלב – עבור רבים נחשב החלב כמקור טוב לסידן, אך יש לו גם תופעות לוואי לא מעטות. ראשית, הוא אינו מתאים לאנשים האלרגיים לחלב. שנית, גם אנשים שאינם רגישים לחלב במיוחד עלולים לסבול מכאבי בטן, שלשלולים ותופעות של גזים.
  • ממתקים ללא סוכר – יש אנשים אשר אוכלים ממתקים ללא סוכר בלי סוף, מכיוון שהם מאמינים כי הם יכולים ליהנות ממתקים אלה מבלי שיגררו להשמנה. אף על פי כן, ממתקים אלה קשים לעיכול ועלולים לגרום לגזים בלתי רצויים.
  • מסטיק – מסטיק בטעם מנטה נחשב לבריא ומרזה, מכיוון שאנו לועסים ולא אוכלים. עם זאת, המסטיק גורם לנו לבלוע אוויר מיותר ויוצר בעיות בבטן.
  • מרק ירקות – אין כמו מרק ירקות בחורף, והוא גם מחמם ובריא. אך זכרו שיש ירקות שגורמים לגזים כמו כרובית, כרוב ניצנים או ברוקולי.
  • יין אדום – אולי היין מככב אצלכם בקידוש של שבת, אבל שימו לב שלחלק מאתנו הוא עלול לגרום לכאבי בטן.

ויש גם מזונות בריאים. לצד המזונות האלה, ישנם מזונות בריאים מגוונים דוגמת שיבולת שועל, טחינה מלאה או שקדים. כמו כן, אין זה אומר שלא ניתן לצרוך כלל את המזונות שהוזכרו כאן. הכול צריך להיעשות במידה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here