pink and yellow band-aid sticked on white ashtray to emphasize words "i quit" with destroyed cigarrette around

אולי אתם אוהבים לפתוח את הבוקר עם קפה וסיגריה או לעשות הפסקת סיגריה באמצע יום עבודה, אך אינכם מודעים תמיד לנזק שאתם גורמים לעצמכם לטווח ארוך. ולא מדובר רק בנזק כלכלי שבמסגרתו אתם מוציאים 500 שקלים בחודש על חפיסות סיגריות, אלא בעיקר על הנזק הבריאותי. ייתכן שאמרו לכם לא פעם שלעשן זה לא בריא, אבל מעולם לא פירטו בפניכם את הסכנות. אז הגיע הזמן להפסיק לעשן.

להפסיק לעשן – כל הסיבות לכבות את הסיגריה

מעבר לעובדה שהרגלים הם דבר כובל שאינו מאפשר לנו להיות חופשיים לגמרי, הרגלי העישון יכולים להזיק באופן משמעותי.  אין דרך אחרת להגיד זאת, אך מי שבוחר לעשן כל חייו עלול למות מהר יותר. אלה כמה מחלות שיכולות לקחת בטרם עת את חייהם של המעשנים הכפייתיים:

  • אי ספיקת כליות – לכליות תפקיד משמעותי ביותר בפינוי הפסולת מהגוף. למעשה, תפקידן של הכליות חשוב עד כדי כך שאנשים רבים ברחבי העולם עומדים בתור לצורך השתלת כליה. העישון עלול לפגוע קשות בכליות ובכך לגרום למותו של האדם.
  • לחץ דם גבוה – המעשנים עלולים לסבול מלחץ דם גבוה פי 2.4 מזה של האנשים שאינם נוהגים לעשן.
  • מחלות דרכי נשימה – העשן החודר אל ריאותיהם של המעשנים מסכן את חייהם. הסיכוי שלהם למות ממחלות נשימה גבוה פי 2.
  • סרטן השד – הסיכוי של נשים מעשנות לפתח סרטן שד גבוה פי 1.3 מנשים אשר אינן מעשנות.
  • פרוסטטה – הסיכוי של גברים מעשנים למות מסרטן הערמונית גבוה פי 1.4 מחבריהם שאינם נוגעים בסיגריה.

איך מפסיקים לעשן

בעקבות המודעות לסכנות העישון, מעשנים רבים מחפשים דרך להפסיק לעשן ולגמול עצמם מן ההרגל הבלתי בריא. היום ישנן כמה שיטות שיכולות לסייע למעוניינים. ראשית, חשוב להגיע לכלל החלטה שאתם מוכנים להפסיק. זה נשמע אולי טריוויאלי, אבל החלטה זו תמקד אתכם ותסייע לכם להגיע אל המטרה. שנית, חשוב לעקוב אחר המצבים שגורמים לכם לעשן. האם זו הפסקת סיגריה בעבודה? במקרה זה, צאו להפסקה ללא הסיגריה וראו כמה זה נפלא להפסיק לעשן. מעשנים עקב מתח נפשי או חרדה? קיימות דרכים אחרות להפחית את הלחץ – צאו החוצה ובצעו פעילות גופנית, היפגשו עם חברים או לכו לראות סרט טוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here