רב מוהל
קרדיט https://hamohel.org.il/

טקס ברית המילה הוא אירוע שאנו שומעים עליו רבות כאורחים ואנו שמחים בשמחת המשפחה החוגגת את הברית. מהצד, הטקס נראה מאוד פשוט לתכנון וביצוע. כל שנדרש הוא מוהל שינהל את הטקס וכיבוד לאורחים. אולם, בעת משמחת בה נולד לנו בן ראשון במשפחה, אנו עלולים להיות מופתעים מכל הגורמים והנסיבות שיש לקחת בחשבון כשאנו מנהלים את הטקס הפרטי שלנו. הרב בן ציון נגר כאן כדי לספר על הטקס ועל כל מה שצריך לקחת בחשבון כשאנו חוגגים לראשונה ברית מילה במשפחה.

הכנות מבעוד מועד – אל תבנו על זה

כשאנו מקבלים את הבשורה המשמחת על ההיריון, מצטרף אליה תאריך לידה משוער. בתהליך של לידה טבעית התאריך נותר משוער עד הרגע האחרון בו מתקיימת הלידה. לכן, לא נוכל לשריין מוהל מומלץ מראש אלא נחכה ללידה עצמה. כמו כן, זוגות רבים מעדיפים לא לדעת את מין היילוד טרם הלידה וזו סיבה נוספת לכך שלא ניתן להיערך מראש לברית. אך מרגע הלידה והידיעה כי מדובר בבן, מומלץ כבר להתחיל ולחפש מוהל בסביבת מגורינו ולשריין אותו. לאחר שהשכלנו לעשות זאת, נמשיך לקריטריון המשמעותי הבא.

לא מוותרים על מוהל מוסמך באזור מגורינו

כדי שנוכל להיות בטוחים כי הטקס מתקיים כהלכתו ובתנאים הטובים ביותר עבור בננו, חשוב לדעת כי קיימת הסמכה מטעם המדינה למוהל. מסלול הכשרתו אורך שנתיים ובו הוא לומד את הטקס על בוריו ועל כל ההלכות הקשורות בו. כמו כן, לימודי אנטומיה וסטריליזציה הם חלק בלתי נפרד מכך שהטקס יעבור על הצד הטוב ביותר. כמו כן, מומלץ לבחור במוהל מוסמך הזמין לנו במקום מגורינו. זאת על מנת שיינתן הפתרון הטוב והמהיר ביותר לכל שאלה או תהייה לגבי מהלך הטקס או אחריו. במידה ומתקיימת ברית מילה בירושלים – מוהל בירושלים ייתן מענה מהיר ויעיל יותר להורים מאשר מוהל מבאר שבע או חולון.

ברית מילה ראשונה במשפחה היא אירוע מרגש עבור כולם, על אחת כמה וכמה עבור ההורים. כדי לסייע להם לעבור את התקופה על הצד הטוב ביותר ולנהל את הטקס הראוי שיש, מומלץ לבחור במוהל מוסמך בעל ניסיון מוכח והמלצות אישיות. הרב בן ציון נגר הוא מוהל אשר עבר הכשרה ארוכה על ידי משרד הבריאות והרבנות הראשית ובקיא בכל הלכות הטקס ולו ממליצים רבים. ניתן לפנות בכל שאלה למספר הטלפון 058-7645608 ולקבל מענה אישי,  מקצועי, איכותי ומנוסה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here