הכינרת הינה המקור העיקרי למי שתייה ושימושי בית נוספים בשביל כל תושבי ישראל. עובדה, מסכימים? יחד עם זאת, מי היה מאמין שעל גדותיה של הכינרת העתיקה יקומו יחידות מגורים מהודרות שנועדו לתת מחסה לנופשים מכל ישראל, יחידות מגורים הקרואות "צימרים ליד הכינרת"?

לפני הצגת הצימרים השונים ביופיים ובתכליתם, הייתי רוצה להביא בפני הקורא מעט היסטוריה ולנסות להסביר מהו צימר. צימר הינו מילה בגרמנית אשר פירושה הוא "חדר". בישראל, על-פי התקן של האקדמיה לשפה העברית יש להחליף את המילה "צימר" ב"חדר נופש". כלומר, על-פי הפירוש המילוני ופרשנותה של האקדמיה לעברית, צימר מהווה חדר או מערכת חדרים שנועדו לנופש, כאשר הלינה בצימר מוערכת בסביבות הלילה אחד או מעט יותר (2-5).

כמו כן, צימרים בכלל וצימרי כינרת בפרט יהיו ממוקמים בדרך כלל במקומות שקטים ושלווים על-מנת להתייחס לרצון בריא של אנשים להתבודד למשך הנופש שלהם, להתנתק מכל בעיה בה נתקלו בעבר וזה אומר "פרטיות". אם לא תהייה פרטיות, הרי שלא תרגישו בכלל בשינויים כלשהם, אולי מעט בנוף. לא קשה לתאר יחידות של צימרים בעיר גדולה ורועשת במקום כפרים קטנים ורגועים של רמת הגולן או הכינרת וסביבתה – מי היה מסכים לחשוק בנופש ואחר כך למצוא את עצמך בלב הסערה העירונית? בגלל זה מעדיפים האנשים להקים צימרים בכינרת, בגליל ורמת הגולן, בשביל שאנשים יוכלו לנוח.

וכעת, לאחר שאנו יודעים מהו צימר באמת, בואו נעבור לסקירה קצרצרה של מה צריך לדעת טרם בוחרים אחד מהצימרים בכינרת מכל סוג וסגנון אשר נועדו לשרת קהל רב של מבקרים ואורחים. במקרה והנכם מעדיפים לבלות את זמנכם הפנוי בתוך הצימר בהנאות רומנטיות ביותר, עליכם להיות מוכנים למספר דברים:

ימרים המכילים כל מה שלב אוהב חפץ בו, בטוח יעלו הרבה יותר מצימרים פשוטים יותר. תחשבו בהיגיון- אם צימר כלשהו בכינרת או בכל מקום אחר מציע לאורחיו שפע שירותים כיפיים, כמו סאונה בתוך יחידת הצימרים שלכם, פינוקי העיסויים המגוונים, בריכה מחוממת וחדר כושר, המחיר של לינה בבקתה כזו יהיה הרבה יותר גבוה מצימר בהם אינם כלולים השירותים הנ"ל.
סגנון הצימר שתבחרו צריך להיות תואם מאוד למצב רוחכם ולהעדפות אישיות שלכם ושל בן/בת זוגכם. כך, למשל, אם בת זוגכם אוהבת פריטים בסגנון מזרחי, מובן מאליו שלא תזמינו לינה בצימר שעשוי בגימור אירופאי קלאסי ולהיפך, מאחר ואתם רוצים שהיא/הוא ייהנו מהחופשה ולא יקטרו על כי הכיסא לא מספיק יפה בעיניהם או המיטה לא מספיק רכה ונוחה. לכן תחסכו מעצמכם אי-נעימויות שכאלה וודאו כי בן/בת הזוג אוהבים את בחירת הצימר על גדולת הכינרת או בכל אזור אחר של הארץ שעשיתם.
לעיתים קרובות מארחי הצימרים מציעים להוסיף לחבילה של פינוקים ולינה שכבר תכננתם, ארוחת ערב רומנטית שבטח תקפיץ את המחיר הכולל. נכון, זה כיף מאוד כשמישהו אחר מבשל במקומך, אך אם אתם מתנגדים לבזבוזים טובים ומשמעותיים, כדאי לשקול את האפשרות של בישול עצמי. מה גם שהרוב המוחלט של צימרי הכינרת, הגולן והגליל מאפשרים לבאים לנופש לבשל בעצמם בזכות מטבחון מעוצב ומאובזר בכל מה שצריך וכך לחסוך כסף לא רע. אם לא השתכנעתם- תחשבו מנקודת מבט אחרת: אהוב ליבכם היה בטוח מאושר אם היה טועם את מעשה ידכם.
דבר אחרון, אך לא פחות חשוב והוא הגעתכם למקום. ב-90% מהמקרים אין מספקים בעלי המקום תחבורה שתביא אתכם אל הצימר שבחרתם. אם אתם מגוררים בטבריה והצימר מצוי על הכינרת, מה טוב- הרווחתם, אין צורך לעשות מסלולים ארוכים בדרך אל הכיף שבנופש. היו מודעים לכל שאף אחד לא ידאג מדרך, שבה אתם מגיעים וחוזרים.
אחרי הכל, נופש רומנטי הוא אחד מסוגי הנופש שזוכרים הכי טוב, לאחר שנים רבות. לכן אם אתם מעוניינים בזיכרונות בלתי-נשכחים אלה בשבילכם ובשביל אהוב/אהובת ליבכם, אנא קחו בחשבון את כל מה שנאמר למעלה ותכננו את האושר הפרטי שלכם!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here