הגליל התחתון… כמה זיכרונות יכול צירוף המילים הזה שמוכר לכולנו, להעלות בנפש. הטיול הרגלי שנחרט בליבכם מאז שנות העשרה, הקיץ הנעים בקרירותו שעבר אצל סבא וסבתא… לחלק מהאנשים ישנם עוד זיכרונות שדומים לאלה שתוארו לעיל, אך הם קשורים בתחום אחר לגמרי מאשר סתם חופש- מדובר בנופש ברמה, נופש בצימרים בגליל התחתון.

אך לפני הכל כדאי להיעזר בסבלנות ולקרוא מעט על ההיסטוריה של האזור, בשתי מילים. אולי מילים אלה הן אלה שיעזרו לכם אם לא להפנים, אז אולי להבין ולהרגיש קצת מדוע אנשים רבים מכל רחבי מדינת ישראל נמשכים דווקא לגליל התחתון. מאחר והגליל התחתון שרוי בין המקומות הכי יפים מבחינת הטבע שלהם: ההרים הגבוהים והמרהיבים של הגליל העליון שמצוי מצפון לגליל תחתון, הגליל המערבי בעל מראה חופי יותר והמשתרע ממערב, עמק הירדן והגולן שממזרח עם פריחתם המיוחדת כל-כך משאר אזורי מדינת ישראל. בעוד שהגליל התחתון מתאפיין בהרים וגבעות נמוכים, מה שמאפשר הקמת גידולים חקלאיים, ישנם מקומות באזור בעלי גובה רב יותר. למרות השוני בנופו של אזור הגליל התחתון, באביב הכל מסביב ירוק, פורח ורענן.

אחרי שהבנתם ובודאי דמיינתם לעצמכם את היופי הטמון בכל תמונת טבע שהוזכרה במילה או משפט, בואו נעבור לעיקרו של המאמר: צימרים בגליל התחתון שמהווים חלק ניכר מכלכלת האזור, תורמים רבות גם לפיתוח ענף הנופש בזכות מספר הולך וגדל של אנשים הבאים להתארח בהם. ביתנים קטנים ונינוחים משתלבים היטב להפליא בתמונה פסטורלית של צלליות ההרים באופק וקוטג'ים חמודים שנראים כאילו מישהו צייר אותם.

מהם צימרים, ייתכן וישאלו חלק מכם. כעת אענה: צימרים הם בקתות עץ מלא קטנות ומעוצבות היטב שיעניקו לכל דקה של שהייתכם שם את ההרגשה הבלתי-נשכחת של אגדה מופלאה. יחד עם זאת יש להתכונן ולתכנן את כל הדברים הרבה לפני צאתכם לנופש. רק אז תוכלו להימנע מאי-נעימויות שבטוח לא יגרמו לכם לכיף באמצע החופש שלכם. לפיכך, קבלת החלטה על כל דבר קטן בכלל ועל בחירת צימר בפרט יש לשקול בכובד ראש.

בשביל לבחור מבין אינספור צימרים בכל הארץ ובגליל התחתון בפרט, תחשבו על מטרת הנסיעה: האם אתם רוצים לנוח יומם ולילה בכורסה נוחה כשקערית פירות לידכם ובקבוק מים קרים בהישג יד, באמת כדאי להשקיע כסף באחד מהצימרים של הגליל התחתון שמציעים מגוון רב של שירותים בשביל אוהבי הפינוקים.

בכל צימר של הגליל התחתון שתבחרו ותמצאו מתאים למען הגשמת החלום הכמוס שלכם לחוות את הנופש המושלם, חייבים להיות מספר דברים המקנים נינוחות: ראשית, מיטה רחבה ונוחה, בה תוכלו לישון בנחת כמה שתרצו ולא כמה שיתנו הילדים. שנית, אם יחסר בחדר ג'קוזי – זה לא תמיד סוף העולם, כי לעיתים בצימרים יכולים להיות מתקני הג'קוזי משותפים בשביל שתי בקתות סמוכות. בנוסף, כדאי שבצימר תהייה איזו מרפסת נאה בשביל לבלות את הלילות הקרירים תחת אורם של הכוכבים המרובים. כמו כן, ראוי לציין כי רוב הכפרים בגליל התחתון, בהם יש יחידות צימרים, ממוקמים בקרבת כבישים, כך שכל אחד יוכל לנסוע לעיר הסמוכה בחיפוש אחר אטרקציות.

יחד עם זאת, אם אינכם מעוניינים בבילויים הכרוכים בשירותי הספא השונים, בעיניי אין שום צורך לחפש מקום יוקרתי ומעוצב כפי שדמיינתם בחלומותיכם בתור ילדים. מה גם שאני בספק אם תרצו או אפילו להשתמש בג'קוזי ובסאונה המוצעות בדרך כלל על-ידי מחזיקי הצימרים. במיוחד אם אתם מתכננים מסלול הליכה ממושך ועמוס או צפייה במראות הטבע היפיפיים, כדאי יותר יהיה לחפש בין צימרי הגליל התחתון אחד שיהיה מעט יותר פשוט, ללא כל הפינוקים הכיפיים, אך השאלה האם אתם צריכים את כל הפינוקים הללו, נתונה לשיקולכם.

אחרי כל מה שקראתם, למה אתם מחכים?! הקיץ תם והצימרים מתחילים להתמלא. אז תפסו את המקומות ונופש נעים!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here